Szkoła Podstawowa w Chróścinie

Tutaj powinien być opis

Program profilaktyczny- SMARTFON JAK NARKOTYK, SIEĆ I MEDIA

12 grudnia w Naszej szkole podczas wywiadówki odbędzie się Spotkanie wykładowe dla Rodziców.

Dlaczego?

Dynamiczny rozwój technologii informatycznej, którego jesteśmy świadkami na co dzień umożliwia niemal nieograniczony dostęp do wiadomości z całego świata. Dzięki szerokiej powszechności mediów w miejscach publicznych wydaje się prawie niemożliwym funkcjonowanie w społeczeństwie bez korzystania z ich dobrodziejstw. Niestety oprócz możliwości jakie dają nam nowoczesne media wiążą się one również z wieloma zagrożeniami, szczególnie dla dzieci i młodzieży szkolnej.

Założenia merytoryczne i cele programu:

Uczniowie

Młodzi ludzie każdego dnia wymieniają się informacjami na Facebook’u, Instagramie, Twitterze, Snapchacie. Nawiązują w ten sposób relacje, dzielą się swoimi pasjami i wyrażają siebie, ale także budują swoje poczucie tożsamości i własnej wartości. Czasami korzystanie ze smartfonu staje się uzależnieniem, a wirtualny świat – jedynym światem, w którym młody człowiek chce przebywać. Aby chronić najmłodszych przed zagrożeniami nowych technologii należy nauczyć ich świadomego i odpowiedzialnego z nich korzystania. Uczniowie będą mieli okazję zapoznać się z pojęciem uzależnienia behawioralnego i nauczyć się rozpoznawać jego przejawy. Zrozumieją granicę między światem realnym i wirtualnym, wykształcą postawę ograniczonego zaufania i dystansu wobec mediów społecznościowych. Zobaczą, jak budować wartościowe relacje interpersonalne i jak zadbać o autentyczny kontakt z innym człowiekiem. Dowiedzą się, jakie są zagrożenia związane z Internetem – m.in. cyberprzemoc.

Rodzice

Warsztaty pomogą rodzicom w poznaniu zalet i wad urządzeń mobilnych oraz ich wpływu na rozwój psychofizyczny dzieci. Nauczą się definiować przypadki uzależnienia i dowiedzą się, gdzie mogą uzyskać niezbędną pomoc z zakresu uzależnień od Internetu, gier i urządzeń mobilnych.

  •   Przedstawienie mechanizmu i konsekwencji uzależnienia behawioralnego

  •   Omówienie poszczególnych uzależnień: od Internetu, smartfonu, gier

  •   Ukazanie korzyści i zagrożeń wynikających z korzystania z nowych technologii

  •   Zwiększenie świadomości dotyczącej korzystania z nowych technologii

  •   Zapoznanie z metodami kontroli oraz pomocy dziecku uzależnionemu

  •   Ukazanie znaczenia wsparcia dla dzieci dotkniętych owym uzależnieniem